Avalon » Serie komiksowe » Civil War: Front Line » Civil War: Front Line #1

Civil War: Front Line #1

Civil War: Front Line #1

"Embedded" - part 1

Postacie
Zapowiedź

Wojna to nie tylko linia frontu - to także zaplecze, a na tym zapleczu kręci się dwójka wścibskich reporterów. Na początek, Sally Floyd i Ben Urich zadadzą kilka trudnych pytań Spider-Manowi i wyciągną pewien sekret od pewnego bohatera.

Cytat

Sally Floyd: "[...] this was put into motion the day some angry extremists decided to fly a couple of plans into some tall buildings in Manhattan. We jumped into fighting mode then[...]"

Streszczenie

Cmentarz w Queens. W strugach padającego deszczu przybyli na ceremonię pogrzebową dziennikarze Daily Bugle żegnają redakcyjnego kolegę: Johna Fernandeza. Przemawiający nad grobem zmarłego Robby wspomina Johny'ego, przypominając jego największe osiągnięcia, liczne podróże do najniebezpieczniejszych zakątków świata, a także jego ostatni projekt, czyli reality show z udziałem New Warriors, który okazał się w ogóle jego ostatnim projektem w życiu.

Później wszyscy spotykają się na stypie po zmarłym koledze. Siedzący przy stoliku Sally Floyd i Ben Urich od tematu do tematu dochodzą do zagadnienia rejestracji superludzi. Dziennikarze zastanawiają się, czy ustawa wejdzie w życie i jakie implikacje ze sobą przyniesie, gdyby została przegłosowana, co wydaje się prawie pewne. Urich stwierdza, że nie można byłoby sobie wyobrazić lepszego momentu dla jej wprowadzenia. Jeżeli pojawi się jakiś opór, to mając w pamięci ostatnie wydarzenia, będzie on raczej znikomy, jeżeli w ogóle. Zdaniem Bena, źródeł ustawy rejestracyjnej można szukać w zamachach z jedenastego wrześnie, które wprowadziły Stany Zjednoczone w berserkerski stan permanentnej gotowości bojowej. Ustawa ta doskonale wpisuje się w krajobraz po tragedii, którego wyznacznikami była konfrontacja pomiędzy dwoma fundamentalnymi kwestiami społecznymi: wolność czy bezpieczeństwo.

Redakcja Daily Bugle. Na spotkaniu z dziennikarzami kierownik edytorów rozdziela zajęcia na najbliższe dni. Z przydziału, a także z formy, w jakiej zostało to uczynione, nie za bardzo zadowolony jest Ben Urich, czego nie ukrywa następnie w rozmowie z Robbym. Zarzuty dotyczą konkretnie jej wojskowego drygu i stylizowaniu języka w oparciu o koszarowy żargon, co ma za zadanie odpowiednio umotywować podwładnych. Doskonale zdaje sobie sprawę, że jest to efektem nacisków Jamesona, który pragnie uzyskać jak największe poparcie dla ustawy rejestracyjnej. Robby odpowiada, że jedynym celem takiego stanu rzeczy jest poprawienie wyników sprzedaży, bez żadnych podtekstów politycznych.

Wieczorem w mieszkaniu Sally Floyd. Dziewczyna z ulubionym pluszakiem jej zmarłej córeczki siedzi na parapecie okna i odsłuchuje wiadomości zapisane na automatycznej sekretarce. Nagle słyszy za sobą czyjś głos. Wystraszona odwraca się gotowa do krzyku, jednak przyklejony do ściany Spider-Man stara się ją uspokoić. Przerażenie Sally zamienia się wściekłość. Peter rozumie to i postanawia opuścić mieszkanie, jednak Floyd powstrzymuje go.

Później w kuchni dziennikarka nie kryje swego zaskoczenia słysząc, że Spider-Man chce, by dziewczyna opisała jego historię, włącznie z ujawnieniem tożsamości. Peter nie chce stać po niewłaściwej stronie prawa, gdy już ustawa wejdzie w życiu. Chciałby też, by ludzie dowiedzieli się, z jak nieprawdopodobną presją i stresem jest zmuszony walczyć na codzień. Już opuszczając mieszkanie sugeruje Sally, by ta pojawiła się następnego dnia na konferencji prasowej Iron Mana, a pewno nie będzie rozczarowana. Floyd zaprasza Petera jeszcze kiedyś do siebie, by spotkali się już niekoniecznie na gruncie zawodowym, jednak Spider w niezbyt subtelny sposób informuje ją, że jest już żonaty, za co za chwilę przeprasza.

Dzień następny, konferencja prasowa Iron Mana. Sally Floyd wraz z zebranymi dziennikarzami oczekują na jej organizatora. Tony wita przybyłych, po czym bez chwili zwłoki przechodzi do sedna dzisiejszego spotkania, który dla nikogo nie stanowi zaskoczenia. Stark informuje zgromadzonych o przeprowadzonej przed godziną rozmowie pomiędzy nim a prezydentem Stanów Zjednoczonych, której tematem przewodnim była oczywiście kontrowersyjna ustawa, a także poprzedzający ją incydent w Stamford w kontekście bezpieczeństwa narodowego. Iron Man nie ukrywa, że jakkolwiek ma wiele zastrzeżeń co do końcowego kształtu rejestracji, to jednak sam jest zwolennikiem ustawy w jej założeniach. Ma jednak świadomość i teraz stara się to wszystkim uzmysłowić, że w momencie jej uchwalenia, dotychczasowi obrońcy ludzkości w jednej chwili staną się wyjętymi spod prawa kryminalistami, jeżeli nie poddadzą się rejestracji. Nie chcąc wyjść w tej sytuacji na hipokrytę, postanawia pokazać wszystkim swoją twarz, co teraz właśnie czyni na oczach zdumionych dziennikarzy i milionów obywateli obserwujących to zdarzenie za pośrednictwem mediów.

"The Accused" - part 1
Scenariusz: Paul Jenkins
Rysunki: Steve Lieber

Postacie:
* Speedball/Robbie Baldwin
* Albie i Pete
* Eric Marshal

Stockton, Nowy Jork. Farmer Albie i posterunkowy Pete biegną nocą przez las na złamanie karku w kierunku lądowania rzekomego niezydentyfikowanego objektu latającego. Wychodząc z lasu na otwartą przestrzeń policjant wyjmuje i odbezpiecza pistolet, po czym obaj powoli zbliżają się do wypalonej w polu dziury. Wewnątrz znajdują nieprzytomnego Speedballa z New Warriors. Pete z wciąż odbezpieczonym pistoletem podchodzi do ciała, jednak Albie jest wyraźnie czymś zaniepokojony. Za chwilę ciało Baldwina zaczyna lewitować, po czym niespodziewanie eksploduje nagromadzoną energią kinetyczną, która rozrywa na atomy ciała Albiego i Pete'a.

Prywatna klinika. Opiekujący się Speedballem medycy stwierdzają zgon chłopaka. Tymczasem umysł Baldwina wypełniają obrazki ze Stamford, tuż przed tragiczną eksplozją. Niespodziewanie aparatura podłączona do Speedballa zaczyna rejestrować oznaki życia u pacjenta, co w sztabie medycznym wywołuje spore zaskoczenie i panikę. W pośpiechu zostaje wezwany Eric Marshall, agent specjalny SHIELD z oddziału do walki z terroryzmem przeciwko rejestracji. Nie ma on dla pacjenta dobrych wiadomości. Baldwin jest jedyną osobą, która przeżyła eksplozję w Stamford w Connecticut. Oprócz New Warriors zginęło sześciuset dwunastu mieszkańców miasteczka, z czego przynajmniej sześćdziesiąt to dzieci. Siła eksplozji wyrzuciła Speedballa z taką siłą, że przeleciał przez pół stanu i znaleziono go dopiero poprzedniej nocy w Wheat Field w stanie Nowym Jorku. Zaabsorbowana a następnie uwolniona energia kinetyczna doprowadziła do uszkodzenia ciała, w efekcie którego Baldwin został pozbawiony swych mocy. Na koniec Eric Marshall oznajmia Speedballowi, że jest aresztowany.

[bez tytułu]
Scenariusz: Paul Jenkins
Rysunki: Kei Kobayashi

Postacie:
* Kimiko i jej ojciec

W 1942 w obawie przed inwazją na Zachodnie Wybrzeże prezydent Stanów Zjednoczonych podpisał rozkaz o numerze 9066, który zakładał jedną z największych kontrolowanych migracji w historii. Ponad 110 000 osób o japońskim rodowodzie zostało wysiedlonych ze swoich domów na Wybrzeżu Pacyfiku do specjalnie przygotowanych obozów pod wojskową jurysdykcją. Większość z tych ludzi było Amerykanami z japońskim pochodzeniem, którzy jednak w mniejszym lub większym stopniu uznawali zwierzchność cesarza japońskiego. Ponad połowę z nich stanowiły dzieci. Rząd amerykański starał się dbać o mieszkańców obozów, zapewniając im dobre warunki sanitarne i wyposażając we wszelkie niezbędne do życia środki. Części z nich wypłacono nawet odszkodowania za utracono mienie, a niektórym umożliwiono wręcz powrót do opuszczonych domów. Niniejsza historia anonimowego autorstwa krążyła w Poston War Relocation Camp w Yuma County w Arizonie, największym tego typu obozie, latem 1943.

Mieszkańcy obozu w Poston żyją otoczeni drutem kolczastym z ustawionymi karabinami maszynowymi i pod stałą kontrolą posterunków obserwacyjnych, strzeżeni przez licznych i uzbrojonych żołnierzy. Uwięzieni już od dłuższego czasu wiedzą, że zostali ukarani mimo, że nikt o nic ich nie oskarżył. Wiedzą, co to lojalność, czują się patriotami, poświęcili swe największe ideały dla walki za własny kraj, za który gotowi byli nawet umrzeć. To wszystko jednak przestaje mieć znaczenie, gdy człowiek zda sobie sprawę z faktu, że jedyny powód, dla którego znalazł się w tym obozie jest taki, że jest się Japończykiem.

Mała Kimiko z misiem w ręku pyta swojego ojca, kiedy wrócą do domu. Tata z trudem odpowiada, że to jest teraz ich dom.

Wszyscy oni kochają swój kraj, jednak mieli to nieszczęście, że znaleźli się na Zachodzie, a w czyjejś głowie zrodził się pomysł, że izolując ich za drutem kolczastym uda się skuteczniej realizować politykę bezpieczeństwa narodowego.

Mała Kimiko pyta ojca, czy zrobili coś złego, że zostali tu zamknięci. Tata odpowiada, że to tylko chwilowo, na czas wojny i że ich poświęcenie przysłuży się dla zwycięstwa ich ojczyzny. To jest ich obowiązek, obowiązek każdego Amerykanina.

Autor: Bosnas

Galeria numeru

Civil War: Front Line #1

Imię i nazwisko:
Inne pseudonimy:
Opis:
Moce:
Avalon marvelcomics.pl jest nieoficjalną stroną poświęconą komiksom wydawnictwa Marvel.
Prawa autorskie do wszelkich postaci i grafiki - o ile nie napisano inaczej - należą do firmy Marvel i jej podmiotów.
Wszelkie materiały oryginalne © 2002-2019 Avalon marvelcomics.pl Kopiowanie tekstów bez zgody autorów jest zabronione.